ORDFÖRANDENS TAL

 

”Idag, när jag satt på tåget till Norrköping för att delta i årsmötet, såg jag samtidigt fram emot mötet med staden. Här har jag alltid känt mig som hemma. Staden är jättevacker och håller många varma minnen. Här började mitt liv i Sverige år 2010. Idag kändes det dock som jag kom för att säga hej då och känslorna var starkare än vid tiden när jag flyttade till Stockholm. Idag kommer jag att lämna över ordföranderollen till Margarita Dolgikh som valts som min efterträdare.     

Jag har varit ordförande i 5 år. 5 år av de 8 år föreningen existerat, d.v.s. den största delen av föreningens existens. Även efter min flytt till Stockholm fortsatte jag att verka som ordförande av Privet och kände mig som en del av föreningen. Jag tyckte om det och var stolt över det. Nu är det upp till föreningen att utvecklas vidare utan mig i ordföranderollen. Idag har jag mindre möjlighet att stötta föreningen och det finns andra människor som har nya idéer, mer entusiasm och mer kraft. Jag tycker att 5 år varit en lagom tidsperiod. Det är dags att avstå posten. Tack till er, mina vänner och vi ses snart!”   

Styrelsens sammanslutning för 2016:

Margarita Dolgikh - Ordförande

Roman Fokin - Viceordförande

Ekaterina Volchkova - Sekreterare

Tatiana Andersson - Kassör

Olga Shulgina, Dmytro Holubynskyy, Tamara Andersson, Ashot Aleksanian,

Alexander Leonov, Anastasia Tarasova - Ledamöter och deras suppleanter.

 

Roman Fokin,

Viceordförande, rysktalande förening i Norrköping ”Privet”

Ordförande 2010-2016

 

Översättning Ekaterina V.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0